semlor!! :P *drääääägel*

hihi, idag har jag varit hos tandläkaren! vi åker dit en gång om året för att se att allas tänder ser bra ut!
trots att jag är ganska "duktig" på att borsta tänderna så har jag konstigt nog aaaltid hål!? O.o :( ?
jag hade såklart hål som vanligt! och de fick borsta, borra, fylla, vattna,
blåsa och krafsa i mina tänder med en massa scary värktyg!
men som tur är så har vi en liten "tradition" som vi har varje kväll efter att vi har varit hos
tandläkaren den 17 januari! (jag fick desutom ett klistermärke som jag kan sätta på planeringsboken-i-skolan så jag behöver inte vara ledsen.!)
den är att vi köper semlor! jag äääälskar semlor! (vårt "tandläkarplace" ligger precis bredvid gunnarssons konditori,
världens bästa konditori.) vi brukar då som ni kanske fattar ha en fettisdagen lite i förväg (man kanske säger semeldagen om det låter bättre..?).
nu ska mamma läsa för mig! vi har börjat med boktjuven!
det är så mysigt med någon som sitter och läser för en på kvällen istället för att lyssna på sin egna röst i sitt egna huvud! eller hur!? ;)
man ska ha starka och bra tänder eller hur!? ;)

och sen när tänderna är så bra och starka kladdar man ner dem med en fet och kladdig semla! :P
GODNATT!!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0